Regler & Villkor för Wessels Trafikskola i Malmö

Körkort Malmö Trafikskola Malmö Bil
Körkort Malmö Trafikskola Malmö

Betalning

Vi ser helst att betalning sker via Swish till nummer 123 431 37 55. Alla körlektioner och utbildningar måste betalas i förskott innan lektionen genomförs. Detta gäller både enstaka lektioner och kurspaket.

Av- eller ombokning

• För att avboka eller omboka en körlektion eller annan bokad tid gäller följande regler:
  • Körlektioner: Avbokning eller ombokning av körlektion måste ske senast vardagen före lektionen, innan klockan 12.00.
  • Intensivkurs eller Riskutbildning: För avbokning eller ombokning av intensivkurs eller riskutbildning (Riskettan eller Risktvåan) gäller att detta måste ske senast 5 arbetsdagar före bokad tid.
  • Kontakt: Av- eller ombokning kan endast göras via telefon eller e-post.

Observera: Vid för sen avbokning eller utebliven lektion debiteras full avgift, om inte giltigt sjukintyg uppvisas (gäller ej vård av barn).

Villkor för Körkortsutbildning

• Kunskapsprov & Körprov: Bokning av kunskapsprov och körprov sker först när din trafiklärare bedömer att du är redo. Observera att tiderna styrs av Trafikverket och kan därför påverkas av externa faktorer som vi inte kan kontrollera.
  • Provkrav: Vi förbehåller oss rätten att avboka eller omboka provtider om du inte har uppnått våra krav. Samtliga teorifaser måste vara godkända innan prov bokas.
  • Uppnådda Krav: Din trafiklärare gör en bedömning av dina färdigheter och kunskaper för att säkerställa att du är redo för att genomföra provet. Detta är för att optimera dina chanser att lyckas på första försöket.

Undantag för Sen Avbokning

Vid omständigheter som du inte kan råda över, som akut sjukdom, debiteras ingen avgift vid för sen avbokning om sjukintyg kan uppvisas. Undantag gäller ej för vård av barn.

Kontakta Oss

Har du frågor om våra regler och villkor eller behöver du hjälp med bokning? Kontakta oss gärna via telefon på 070-866 66 69 eller skicka ett e-postmeddelande till kontakt@wesselstrafikskola.se.

Vi hjälper dig gärna med alla dina frågor!